Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Autoportrét nelidského
Trnková, Barbora ; Horáková, Jana (oponent) ; Klodová, Lenka (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Práce uměleckovýzkumnými prostředky, na ploše několika vnitřně porvázaných projektů a explikací jejich východisek, ohledává ohlášené překonání racionalistických dualit personifikované v metafoře kyborga. Je ukázáno, jakým způsobem medializované digitální myšlení brání vnímání jiného, což představuje riziko pro touto metaforou inspirované feministické vize. V duchu glitch feminismu je navrženo případy algoritmického zkreslení, které ukazují glitche normativní hegemonie zprostředkované výsledky učících se algoritmů, vnímat pozitivně jako příležitost k jejich identifikování a odstranění. Dále je v práci představena kategorie nelidského jiného vyráběná prostřednictvím dehumanizujícího tabuizovaného násilí. A ve srovnání povahy pornografického a erotického a na pozadí konceptu stávání-se, je pak naznačena cesta k nabytí vlastní autonomie jiného. Vedle vytváření alternativ rozrušujících dominantní hegemonie, je navrženo zaměřit více pozornosti na subtraktivní strategie, povstávání nelidského a zároveň suspendování transcendentálního subjektu v nás. Tím je řešena problematika přechovávání tohoto subjektu jinak vždy interpretujícího jiné.
Autoportrét nelidského
Trnková, Barbora ; Horáková, Jana (oponent) ; Klodová, Lenka (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Práce uměleckovýzkumnými prostředky, na ploše několika vnitřně porvázaných projektů a explikací jejich východisek, ohledává ohlášené překonání racionalistických dualit personifikované v metafoře kyborga. Je ukázáno, jakým způsobem medializované digitální myšlení brání vnímání jiného, což představuje riziko pro touto metaforou inspirované feministické vize. V duchu glitch feminismu je navrženo případy algoritmického zkreslení, které ukazují glitche normativní hegemonie zprostředkované výsledky učících se algoritmů, vnímat pozitivně jako příležitost k jejich identifikování a odstranění. Dále je v práci představena kategorie nelidského jiného vyráběná prostřednictvím dehumanizujícího tabuizovaného násilí. A ve srovnání povahy pornografického a erotického a na pozadí konceptu stávání-se, je pak naznačena cesta k nabytí vlastní autonomie jiného. Vedle vytváření alternativ rozrušujících dominantní hegemonie, je navrženo zaměřit více pozornosti na subtraktivní strategie, povstávání nelidského a zároveň suspendování transcendentálního subjektu v nás. Tím je řešena problematika přechovávání tohoto subjektu jinak vždy interpretujícího jiné.
Obraz ženy ve filosofické reflexi
Janatová, Kristýna ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Téma této diplomové práce je "Obraz ženy ve filosofické reflexi". Práce se zabývá fenoménem ženství. Pojednává o pozici ženy nejen ve světě, ale i v jejím vlastním těle. Práce řeší problematiku vztahu ženy a muže. Je zde kladen důraz na stejnost a jinakost v sebepojetí a v myšlení obou pohlaví. Cílem není boj o to, které pohlaví je lepší, ale rovnost obou pohlaví co do práv a povinností. Práce se věnuje osmi základním oblastem. První kapitola pojednává o ženě a psychické i fyzické formě lásky. Dále je pozornost věnovaná ženě a manželství, přičemž je pozornost zaměřena na žádost o ruku, svatební obřad a rozvod. Kapitola o ženě a rodině má mnoho styčných bodů s kapitolou o ženě a práci, pozornost je zaměřena na tradiční rozdělení rolí a dělbu práce v domácnosti i mimo domov. Kapitola o ženě a feminismu mapuje požadavky toho myšlenkového směru. Kapitola "Ženy ženám" poukazuje na skutečnost, že ne vždy jsou ženy podporou sobě navzájem. Kapitola o ženě a poznání analyzuje možnosti a podmínky poznání ženy. Poslední kapitola soustředí pozornost na vztah ženy k vlastnímu tělu a hodnotí dopad dnešní doby na dojem o sobě samém. Práce je zasazena do současnosti, je inspirovaná především autory a filosofy 20. a 21. století. Klíčová slova: žena, muž, pohlaví, reflexe, identita, sexualita, svoboda, stejnost, jinakost
Žena ve výtvarném umění
Urbanová, Zdeňka ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Urbanová, Zdeňka: Žena ve výtvarném umění. /Diplomová práce/ Praha 2011 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 100 normo s. zaměření práce: teoretická studie s výzkumnou částí spojenou s výtvarně didaktickou řadou předmět: zachycení genderových stereotypů a využití ženského umění ve výtvarné výchově cíl: zjistit, zda žáci a žákyně uplatňují při vnímání genderové stereotypy a pokusit se je s touto pro- blematikou seznámit přínos, poznatky: vyvolání zájmu o tuto problematiku v kontextu výtvarné výchovy klíčová slova: ženské umění, feminismus, gender, genderové stereotypy, identita, sexualita, erotika, plastické operace, panenka, výtvarná výchova
"Poslední paladýn" české dekadence Jarmil Krecar z Růžokvětu. Erotika, stylizace a inspirace v jeho životě a díle
KUBÁT, Petr
Předkládaná diplomová práce {\clqq}Poslední paladýn`` české dekadence Jarmil Krecar z Růžokvětu. Erotika, stylizace a inspirace v jeho životě a díle se snaží o bližší poznání osobnosti Jarmila Krecara a jejího opětného zařazení do kulturně historického kontextu českých dějin konce 19. a počátku 20. století. Reflektuje erotické motivy v jeho umělecké tvorbě i životním postoji a akcentuje, do jaké míry byl jeho život prodchnut přežívajícími dekadentními stylizacemi, estétstvím a dandysmem. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První část úvodní studie má nastínit celkovou atmosféru doby přelomu 19. a 20. století a popsat okolnosti, vznik a vývoj důležitého časopiseckého orgánu českých dekadentních umělců, Moderní revue. Druhá část se snaží uchopit fenomén dekadentních stylizací a zařadit ho do širších evropských souvislostí. Předmětem třetí části první kapitoly je reflexe erotiky a sexuality v české kultuře na přelomu 19. a 20. století, její vazby s estetikou a pornografií. Druhá kapitola se zabývá životním osudem Jarmila Krecara, klade důraz na prostředí, ze kterého pocházel a ve kterém se později pohyboval. Třetí kapitola literárněvědně rozebírá Krecarovo vydané i nevydané dílo s přihlédnutím k zastoupení erotických a pornografických motivů. Čtvrtá kapitola se na základě vztahů k múzám a milenkám Jarmila Krecara snaží co nejvíce přiblížit osobnost radikálního dekadentního umělce. Pátá kapitola má za cíl na konkrétním příkladě představit sebeprezentaci dekadentního individua v jeho imaginárním i reálném světě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.